Uncategorized logo yapma Logo nedir? Söz fehvaı olarak kök önlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olabilir. Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahsiyet veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak şahsiyet veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır. Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde çalışma gösteren işletmelerin çoğu kez logoları dalü simgeleme eder. Fakat çabucak bir tomar dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır. Logo ne işe yarar? İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları neredeyse imkansızdır. Bu sebeple işletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çhileışması ile başlangıçlayın. Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir. Gösterişsiz, kolaylık anlaşılır, biçimırlanması kolaylık, muhtemel olduğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır. Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman beis verir. Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine tatminkâr olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır. Logo sadeliğinin cihetınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün da sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır. Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir. logo tasarım