Uncategorized Ümit Kalko Haberleri Kişinin yaneşeliığı cemiyet içinde değeri olan , kabiliyet, şekil ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen. Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir. Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeslekme meydana getirme sürecidir. Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım: “Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına münasip ) değmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir. Bu aşinalık bakarak; · Yetişek bir vetiretir. · Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değmeslektirilmesi yalnızçlanmaktadır. · Davranışlarındaki değmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir. · Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır. EĞİTİMİN SÜRECİ Eğitimin üç anayasa öğesi vardır. 1. Yalnızç 2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri 3. Değerlendirmeler Yetişek yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler derunin birdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değmeslekebilir, ama sürecin doğası değmeslekmez. Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeslekikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır. Yetişek, insan derunin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Yetişek sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir. Yetişek Türleri Yetişek türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir. Yetişek Sistemi Yetişek, bir dizge olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, sınav özları üzere istenilen davranış değmeslekiklikleridir. Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko Ümit Kalko